Path

/leden/bronnenberg

Header image
Image
Image
Portret van Bart Bronnenberg
Duotone
0
Publish date
Components
Content

Bart Bronnenberg (1963) heeft op drie gebieden zijn stempel gedrukt op de internationale marketingliteratuur: gemak als factor in aankoopgedrag door consumenten, de vorming van voorkeuren, en online zoekgedrag. Hij toonde bijvoorbeeld aan dat eenmaal gevormde merkvoorkeuren bij consumenten zeer bestendig zijn. Voor ondernemers betekent dit dat vroeg de markt betreden met een nieuw product de moeite loont. Merken die een innovatie later introduceren moeten meer doen om de gunst van kopers te veroveren. Hij werkt momenteel aan consumentenvraagstukken over de transitie naar duurzaam voedsel, en over hoe de beschikbaarheid van tijd of het gebrek eraan de beslissingen van consumenten beïnvloedt. Bronnenbergs internationale reputatie blijkt onder meer uit zijn aanstellingen als associate editor en co-editor bij de prominente tijdschriften op zijn vakgebied: Journal of Marketing Research, Marketing Science en Quantitative Marketing and Economics.  

Meta-title
Bart Bronnenberg - KNAW
Meta-description
Bart Bronnenberg is sinds 2022 lid van de KNAW.
Firstname
Bart
Appointment date
Member type
KNAW
Disciplines - Behavioral, Social and Law Sciences